Warning: SQLite3::exec(): database is locked in /var/www/sites/naestved.kips.dk/private/indexFunctions.php on line 11

Hjælpemidler - Bestilling og anmodning af hjælpemidler samt kataloger - NÆ

Fremgangsmåde

Bestilling af hjælpemidler foretages i Nexus ud fra gældende katalog.
Hjælpemidler som ikke findes i katalog, skal anmodes til visitationen via skema i Nexus.
Her finder du arbejdsgangsbekrivelsen og vejledning til hvordan du bestiller og anmoder om hjælpemidler

1.0 Find katalogerne her:

For småhjælpemidler samt hjælpemidler til støttestrømper (ergoterapeuter) se instruks “hjælpemidler bestilling af hjælpemidler til kompressionsstrømpe og småhjælpemidler”

At medarbejdere og ledere ved hvem, som kan bestille hvilke hjælpemidler.

At medarbejdere og ledere ved hvordan der bestilles og anmodes om hjælpemidler.

Teamledere, forflytningsvejledere, ergo- og fysioterapeuter kan bestille hjælpemidler ud fra gældende APV-kataloget samt sejl-katalog.
Ergo- og fysioterapeuter kan desuden bestille småhjælpemidler.

Andre hjælpemidler, boligændringer mv. skal anmodes via visitationen.

Hjælpemidler bestilles og anmodes via NEXUS

Forflytningsvejleder: 
En medarbejder med særlig uddannelse og kompetence til at vejlede kollegaer i forflytninger.

Dokumenttype: Instruks
Gældende for: Center for Sundhed og Ældre, Myndighed
Faglig målgruppe: Sygeplejersker, Demensspecialist, Forflytningsvejleder, Forflytningskoordinator, Demenskoordinatorer, Visitator, Ergoterapeuter, Teamledere, Fysioterapeuter
Udarbejdet af: Lene Hansen
Godkendt af: Lene Hansen
Faglig ansvarlig: Lene Hansen
Godkendt: 2025-05-26 00:00:00
Gældende: 2024-06-01 00:00:00
Revisionsansvarlig: Lene Hansen
Revision: 2027-05-17 00:00:00
Version: 7
Lovgrundlag:
Standarder:
Søgeord: APV, HJÆLPEMIDDEL, HJÆLPEMIDLER, SMÅHJÆLPEMIDLER, SEJL, KATALOG, FORFLYTNING