RAMMER OG AFTALER - Borger træffes ikke hjemme - NÆ
Alle medarbejdere har pligt til at reagere, hvis borger ikke er hjemme til et planlagt besøg.
Tjek om der er skrevet et notat i Nexus om, at borger har aflyst besøg.
1.0 Adgang til borgers hjem med nøgle
Ingen medarbejdere har tilladelse til planlagt, at låse sig ind i et hjem, hvor borgeren ikke er hjemme. Hvis der er bekymring for, at borger befinder sig i hjemmet, kontaktes teamleder, hvor det kan aftales at 2 medarbejdere låser sig ind i fællesskab.
Borger eftersøges i boligen. Hvis borger ikke træffes hjemme, forlades boligen hurtigst muligt. Er der tale om en stor bolig eventuelt med flere etager og kælder, tilkald en kollega, og gennemsøg hjemmet sammen..
Undersøg:
- gerne om naboer har set/ ved hvor borgeren opholder sig
- om borger kan være indlagt på Slagelse sygehus telefon: 58 55 90 00
Forløbet dokumenteres i et observationsnotat i Nexus
2.0 Adgang via låsesmed
Har medarbejderen ikke nøgle til hjemmet, vurderer teamleder/vagthavende leder i samråd med medarbejderen, om der er behov for at skaffe sig adgang til hjemmet via Sydsjællands låseservice tlf:7022 7206.
2.1 Betaling for låsesmed
- Hvis borgeren ligger hjælpeløs i boligen, dækkes udgiften til låsesmed af distriktet
- Hvis borgeren har forladt boligen, og glemt at give distriktet besked, sendes udgiften til låsesmeden til borgeren
At medarbejderne ved hvordan de skal handle i en situation hvor borgeren ikke hjemme eller åbner døren.
Det er ledelsens ansvar at træffe beslutning om læsesmed skal kontaktes.