Procedure ved syge- og raskmelding inkl. barn syg - NÆ
1.0 Tidsrum for sygemeldinger
I tidsrummet kl. 6.30 – kl. 7.00 ringer man til nærmeste leder på telefon: 40 57 20 39
Sygemeldinger må ikke ske på sms.
Svarer lederen ikke, ringer man selv til receptionen i tidsrummet kl. 7- kl. 7.15 på telefon 55 88 14 00
Har man været syg en fredag, og fortsat er syg mandag, skal man ringe mandag morgen og melde sig syg hos lederen, medmindre andet er aftalt i det konkrete tilfælde.
2.0 Baggrunden for valg af tidsrummet for sygemeldinger
Årsagen til, at der skal ringes tidligt er, at sygevagten kan nå at planlægge, hvad der skal ske med den sygemeldte kollegas borgere. Sygevagten har selv borgere på kl. 8.00, og skal have den fornødne tid inden da, til også selv at forberede sig på denne borger.
Aflyser vi taxa senere end to timer før, at borgeren skulle være kommet, skal vi betale for kørslen, så jo før vi kan aflyse kørslen jo bedre.
3.0 Tidsrum for raskmelding
Inden kl. 12.30 ringer man til receptionen på 55881400 og raskmelder sig.
4.0 Baggrunden for valg af tidsrummet for raskmeldinger
Kl. 12.30 kigger sygevagten på sygemeldtes borgere og forsøger at finde andre terapeuter, som kan varetage borgerne.
Derefter får receptionen besked om evt. ændringer. Dette arbejde skal receptionen have tid til, og derfor er det nødvendigt at raskmelde sige inden kl. 12.30.
5.0 Undtagelser fra ovenstående instruks
Der er fra ledelsens side forståelse for, at man i helt specielle og alvorlige situationer ikke kan ringe og sygemelde sig, og så er en sms ok. Denne sms skal dog samme dag følges op af en telefonisk kontakt. Medarbejderen er ansvarlig for at tage kontakt til ledelsen.
Sikre en smidig arbejdsgang for receptionen og genoptræning ved syge- og raskmeldinger, og sikre at borgerne ikke oplever unødige aflysninger af deres tider
Medarbejdere i genoptræningen og receptionen, samt ledelsen på Næstved Sundhedscenter