Digitalt besøg, skærmbesøg
Fremgangsmåde
1. Oprettelse af borger til skærmbesøg
1.1. Skriv en mail til simfky@naestved.dk med følgende oplysning
- Borgernavn og CPR
- Hvilket hjemmeplejeteam medarbejder/borger tilhører
- Hvornår skærm startes op hos borger
2. Udlån og hjemtagning af skærm
Skærme til skærmbesøg udlånes af hjemmemiddeldepotet som vi kender det fra andre hjælpemidler. Arbejdsgangen herfor er som følger:
- Åben Nexus. Fremsøg og åben borger. Gå til “Udlån” på borgeren
- Klik opret nye udlån og fremsøg hjælpemiddel 90000
- Fold listen med løbenumre ud og vælg et af numrene fra listen ved at klikke Vælg yderst til højre. Udlånet har nu lagt sig i din kurv øverst i højre hjørne. Klik på kurven.
- Udfyld de nødvendige oplysninger
- Leveringsdato
- Note til kørsel
- Her kan angives om skærmen skal leveres på borgerens adresse eller om den skal i teamet. Det kan også angives hvilket udstyr, I ønsker med (forlængerledning, stander, kabelboks)
- Nederst skal du knytte hjælpemiddel til en indsats.
- Slut med at klik Send
3. Planlægning af skærmbesøg og telefonopkald
- Åben borgerens kalender i Nexus
- Planlæg ydelsen ved at trække ydelsen fra listen ind i borgerens kalender. Du bliver nu bedt om blandt andet at definere besøgstypen øverst
- Under type klikker du dropdown menuen frem og angiver, om besøget er et telefonopkald eller et skærmbesøg
- Udfyld resten af de nødvendige felter for at gemme besøget og færdiggøre planlægningen
4. Login i Vitacomm
4.1. Borger login
- Tryk på Vitacomm ikonen
- Tryk på "Vælg lokation" og vælg Næstved Kommune
- Vælg "Jeg er Borger / Pårørende", hvis denne ikke allerede er synlig
Brugeroplysninger til login af borger (eks. Bjarne Olsen, født 1945)
- Brugernavn: Fornavn + fødselsår (eks: Bjarne1945) (Stort begyndelsesbogstav)
- Adgangskode: To første bogstaver i fornavn + to første bogstaver i efternavn + fødselsår (eks : Bjol1945) (Stort begyndelsesbogstav) (Ø erstattes af “oe” og Å af “aa”)
4.2. Medarbejder login
- Tryk på Vitacomm ikonet
- Tryk på "Vælg lokation" og vælg Næstved Kommune
- Vælg "Jeg er medarbejder", hvis denne ikke allerede er synlig
- Vælg "Næstved Kommune"
- Sæt flueben i "Husk dette valg"
- Tryk på OK
- Skriv dit vanlige "jx" brugernavn
- Skriv din tilhørende kode til dit "jx" brugernavn
- Tryk på "Login"
- Du er nu logget ind i Vitacomm. Det vil du fortsætte med at være, til du aktivt logger dig ud.
- Har du ikke været logget ind i Vitacomm før, skal du bekræfte din identitet med NemID.
5. Support
5.1. Support på Vitacomm
Send mail til servicedesk@oivahealth.dk
Ring til supporten på 8844 9999
5.2. Support på en skærm/tablet
Du kan kontakte IT's Servicedesk på 5588 5300
Formål
Ansvar og opgavefordeling
Definitioner
Referencer, lovgivning og links
Relaterede kvalitetsdokumenter og skemaer
Dokumentoplysninger
Dokumenttype: Vejledning
Gældende for: Center for Sundhed og Ældre
Faglig målgruppe: Alle faglige målgrupper
Udarbejdet af: Helle Janni Sztuk
Godkendt af: Sander Louis Lorell
Faglig ansvarlig: Helle Janni Sztuk
Godkendt: 2025-04-30 00:00:00
Gældende: 2025-04-30 00:00:00
Revisionsansvarlig: Helle Janni Sztuk
Revision: 2027-04-30 00:00:00
Version: 1
Lovgrundlag:
Standarder:
Søgeord: SKÆRM, SKÆRMBESØG, VITACOMM, VITACOM, APPLIKATOR, TABLET