Digitalt besøg, skærmbesøg

Fremgangsmåde

1. Oprettelse af borger til skærmbesøg
1.1. Skriv en mail til simfky@naestved.dk med følgende oplysning

  • Borgernavn og CPR
  • Hvilket hjemmeplejeteam medarbejder/borger tilhører
  • Hvornår skærm startes op hos borger

2. Udlån og hjemtagning af skærm
Skærme til skærmbesøg udlånes af hjemmemiddeldepotet som vi kender det fra andre hjælpemidler. Arbejdsgangen herfor er som følger:

  • Åben Nexus. Fremsøg og åben borger. Gå til “Udlån” på borgeren
  • Klik opret nye udlån og fremsøg hjælpemiddel 90000

  • Fold listen med løbenumre ud og vælg et af numrene fra listen ved at klikke Vælg yderst til højre. Udlånet har nu lagt sig i din kurv øverst i højre hjørne. Klik på kurven.
  • Udfyld de nødvendige oplysninger
    • Leveringsdato
    • Note til kørsel
      • Her kan angives om skærmen skal leveres på borgerens adresse eller om den skal i teamet. Det kan også angives hvilket udstyr, I ønsker med (forlængerledning, stander, kabelboks)
    • Nederst skal du knytte hjælpemiddel til en indsats.
    • Slut med at klik Send

3. Planlægning af skærmbesøg og telefonopkald

  • Åben borgerens kalender i Nexus
  • Planlæg ydelsen ved at trække ydelsen fra listen ind i borgerens kalender. Du bliver nu bedt om blandt andet at definere besøgstypen øverst
  • Under type klikker du dropdown menuen frem og angiver, om besøget er et telefonopkald eller et skærmbesøg
  • Udfyld resten af de nødvendige felter for at gemme besøget og færdiggøre planlægningen

 

4. Login i Vitacomm
4.1. Borger login

  • Tryk på Vitacomm ikonen
  • Tryk på "Vælg lokation" og vælg Næstved Kommune
  • Vælg "Jeg er Borger / Pårørende", hvis denne ikke allerede er synlig

Brugeroplysninger til login af borger (eks. Bjarne Olsen, født 1945)

  • Brugernavn: Fornavn + fødselsår (eks: Bjarne1945) (Stort begyndelsesbogstav)
  • Adgangskode: To første bogstaver i fornavn + to første bogstaver i efternavn + fødselsår (eks : Bjol1945) (Stort begyndelsesbogstav) (Ø erstattes af “oe” og Å af “aa”)

4.2. Medarbejder login

  • Tryk på Vitacomm ikonet
  • Tryk på "Vælg lokation" og vælg Næstved Kommune
  • Vælg "Jeg er medarbejder", hvis denne ikke allerede er synlig
  • Vælg "Næstved Kommune"
  • Sæt flueben i "Husk dette valg"
  • Tryk på OK
  • Skriv dit vanlige "jx" brugernavn
  • Skriv din tilhørende kode til dit "jx" brugernavn
  • Tryk på "Login"
  • Du er nu logget ind i Vitacomm. Det vil du fortsætte med at være, til du aktivt logger dig ud.
  • Har du ikke været logget ind i Vitacomm før, skal du bekræfte din identitet med NemID.

5. Support 
5.1. Support på Vitacomm
Send mail til servicedesk@oivahealth.dk
Ring til supporten på 8844 9999

5.2. Support på en skærm/tablet
Du kan kontakte IT's Servicedesk på 5588 5300

Dokumenttype: Vejledning
Gældende for: Center for Sundhed og Ældre
Faglig målgruppe: Alle faglige målgrupper
Udarbejdet af: Helle Janni Sztuk
Godkendt af: Sander Louis Lorell
Faglig ansvarlig: Helle Janni Sztuk
Godkendt: 2025-04-30 00:00:00
Gældende: 2025-04-30 00:00:00
Revisionsansvarlig: Helle Janni Sztuk
Revision: 2027-04-30 00:00:00
Version: 1
Lovgrundlag:
Standarder:
Søgeord: SKÆRM, SKÆRMBESØG, VITACOMM, VITACOM, APPLIKATOR, TABLET