NØDKALD - Bestil nødkald til borger i plejebolig og omsorgsbolig - via teamleder

Fremgangsmåde

Teamleder kan anmode om nødkald til borgere i plejebolig og omsorgsbolig. Alle andre anmodninger om nødkald skal gå gennem visitationen.

Teamleders opgaver i forbindelse med nødkald til borger i plejebolig og omsorgsbolig:

  • Teamleder vurderer behovet for nødkald
  • Teamleder bestiller nødkaldet
  • Teamleder udfylder ’nødkaldsforholdsordre’ (se nedenfor)

Ved flytning af eksisterende nødkald til pleje/omsorgsbolig se instruks: NØDKALD- Flyt eksisterende nødkald - NÆ.

1.0 Registrer nødkaldsforholdsordre

  • Åben relevant tilstand i hjulet
  • Klik på årsager og vælg Nødkaldsforholdsordre


2.0 Skema udfyldes
Vigtigt: der skal sættes punktum i alle felter, der ikke udfyldes med andet (med undtagelse af feltet Installeret, som lades tomt).

 

3.0 Sådan skal det færdige resultat se ud


4.0 Adgangsforhold
Teamleder er ansvarlig for, at oplysning om nødkald noteres i skemaet Adgangsforhold til hjemmet.

 

Dokumenttype: Instruks
Gældende for: Center for Sundhed og Ældre
Faglig målgruppe: Alle
Udarbejdet af: Instruksgruppen i CSA
Godkendt af: Helle Janni Sztuk
Faglig ansvarlig: Hjælpemiddeldepotet CSA
Godkendt: 2025-05-23 00:00:00
Gældende:
Revisionsansvarlig:
Revision: 2027-03-12 00:00:00
Version: 2
Lovgrundlag:
Standarder:
Søgeord: BEVILLING AF NØDKALDEANLÆG, NØDKALD, REGISTRERING, NØDKALDSFORHOLDSORDRE, ADGANGSFORHOLD, FLYT NØDKALD