NØDKALD - Anmodning om nødkald til borgere i hjemmeplejen - via myndighed
Fremgangsmåde
Teamleder/sygeplejerske/ terapeut anmoder via en ansøgning om et nødkald til borgere i hjemmeplejen.
- Visitator vurderer om borger er berettiget til et nødkald
- Visitator bestiller nødkaldet via nødkaldsforholdsordre
1.0 Myndighed starter registrering
- Åbn relevant tilstand.
- Under fanen Årsager klikkes på + og i rulleteksten der folder sig ud, vælges Ansøgning om hjælpemidler/boligindretning.
2.0 Vælg nødkald og Besked fra Visitator og tryk Gem og luk
3. Afgørelse
Visitator vurderer om borger er berettiget til et nødkald og dokumenterer afgørelse i Besked fra Visitator i samme skema, som kan ses i borgerjournal.
Teamleder er ansvarlig for, at oplysning om nødkald noteres i skemaet Adgangsforhold til hjemmet.
Formål
Ansvar og opgavefordeling
Definitioner
Referencer, lovgivning og links
Relaterede kvalitetsdokumenter og skemaer
Dokumentoplysninger
Dokumenttype: Instruks
Gældende for: Center for Sundhed og Ældre, Myndighed
Faglig målgruppe: Sygeplejersker, Sygeplejestuderende, Ergoterapeuter, Fysioterapeuter
Udarbejdet af: Instruksgruppen i CSA
Godkendt af: Helle Janni Sztuk
Faglig ansvarlig: Myndighedsledelsen i CSA
Godkendt: 2025-05-22 00:00:00
Gældende:
Revisionsansvarlig:
Revision: 2027-03-12 00:00:00
Version: 3
Lovgrundlag:
Standarder:
Søgeord: